اخبار
1402/12/9 چهارشنبه
اهمیت انتخابات مجلس/ از سرنوشت ملت تا دست کوتاه دشمن
اهمیت انتخابات مجلس/ از سرنوشت ملت تا دست کوتاه دشمن

.


اهمیت انتخابات مجلس/ از سرنوشت ملت تا دست کوتاه دشمن

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار خواهد شد؛
مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه و والایی برخوردار بوده و محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هاست و چراغ هدایت دولت و ملت را به دست دارد. مجلس، پایگاه اساسی نظام و مردم و مایه حضور و مشارکت واقعی مردم در تصمیم‌گیری‌ها و مظهر اراده ملی است. امری که اهمیت انتخابات مجلس را آن هم در برهه حساس کنونی و نقش پررنگ دشمن در کاهش مشارکت با سیاه نمایی و برنامه ریزی‌های چراغ خاموش دوچندان کرده است.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار خواهد شد؛ انتخاباتی که هم داوطلبان و کاندیدا‌های شرکت در آن و هم مسئولان و دست اندرکاران برگزاری آن از مدت‌ها قبل برای آن برنامه ریزی کرده اند؛ اما در کنار این برنامه ریزی‌ها و ثبت نام از کاندیدا‌ها و تلاش برای صلاحیت سنجی‌های قانونی و شرعی و عرفی و اخلاقی، دشمن هم به خوبی در حال طرح ریزی است تا در هر مرحله با ایجاد شکاف میان مردم و سیاسیون ومسئولان و با سیاه نمایی و ایجاد ناامیدی و نفرت پراکنی در میان احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی، فضای کشور را در روز‌هایی که پر افتخارترین روز‌های ملت و نظام به شمار می‌رود متشنج کند.

دشمن و انتخابات دوازدهم
دشمن درصدد است با ایجاد ناامنی سیاسی، بحران‌ها و دعوا‌های حزبی و ناکارآمد نشان دادن نظام و دولت و کوچک کردن دستاورد‌های مهم درحوزه‌های مختلف از بهداشت وسلامت تا روابط بین الملل و دستاورد‌های نظامی و دفاعی و استراتژیک مشارکت مردم را بی ارزش نشان داده و با تحریم شرکت در انتخابات سبب کاهش استقبال مردم شود. چرا که به خدبی به اهمیت مشارکت عمومی در انتخابات آن هم انتخابات این دوره واقف است.
باید هوشیار وبیدار بود تا برای افزایش مشارکت در انتخابات، پیش زمینه‌هایی از جمله امیدآفرینی و نشاط سیاسی در جامعه تقویت شود و فضا برای رقابت سالم همه گروه‌ها و احزاب سیاسی فراهم باشد تا دشمن نتواند از هیچ دریچه‌ای ورود کرده و سو استفاده کند.

نشاط سیاسی و پایه‌های مستحکم انقلاب
این در حالی است که قطعا و حتما حضور فعال و مشارکت عمومی در انتخابات، نشاط سیاسی و آراء مردمی، پایه‌های نظام را مستحکم می‌کند، ناامیدی دشمن را در پی دارد و سبب بریده شدن دست دشمنان در لباس دوست و دشمنان دشمن و دشمنان وحدت و استقلال ملت و نظام اسلامی ایران می‌شود. چرا که دشمن به خوبی می‌داند اگر مردم امیدوارانه و فعال، مشارکت بالایی در سرنوشت خود داشته باشند آن‌ها دیگر نمیتوانند نظام سیاسی را برای تاثیرات مستقیم بر فرهنگ و اقتتصاد و امنیت و اجتماع به هر سویی بکشانند و این خود مردم هستند که مسیر نظام و انقلاب را همانند این چهل و اندی سال به سوی پیشرفت، آبادانی و توسعه رقم خواهند زند.

دست و زبان دراز دشمن
آینده‌ای که اگر مشارکت‌ها پایین بیاید دست دشمن و زبان دشمن را برای دخالت‌ها دراز می‌کند، دشمنی که به خوبی به نقش بی بدیلش در آشوب آفرینی‌های پاییز گذشته و تلاشش برای تجزیه و تکه تکه کردن ایران عزیز آگاهیم.
از طرفی مجلس نقش بی بدیلی در تقویت نظام و انقلاب داشته و جزو سرنوشت ساز‌ترین انتخابات از ابتدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکنون بوده است؛ انتخاباتی که حالا با ورود نسلی که فاصله زمانی بسیاری با رویداد مهم و جهان شمول انقلاب دارند برای تصمیم گیری در سرنوشت ملت شرایط تا حدودی تغییر می‌یابد. نوجوانان و جوانانی که پدران و مادرانشان در کوچه پس کوچه‌های منتهی به انقلاب شعار یا مرگ یا خمینی و یا مرگ بر شاه سر میدادند تا بتوانند چنین روز‌های پر افتخاری را شاهد باشند لذا نه اتقلاب را درک کرده و دیده اند و نه تصوری از روز‌های پر فراز و نشیب آن برای دستیابی به ایران مقتدر و مستقل و تکیه زده زده بر قله‌های رفیع علم و دانش امروز دارند. افتخاراتی که قطعا بدون مجلس و نمایندگانی دلسوز رقم نمیخورد.

سرنوشت ساز‌ترین انتخابات
حالا پی بردیم که انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل نقش بی بدیل آن در تقویت نظام جمهوری اسلامی جزو مهمترین و سرنوشت سازترین انتخابات از ابتدای انقلاب تاکنون بوده و هست.
رهبری می‌فرمایند: «انتخابات و مجلس شورای اسلامی مهّم است. مجلس قوی و با ایمان و انقلابی که این آرمان‌ها را بفهمد و بشناسد و به آن پایبند باشد، مهّم است و نبودن چنین مجلسی، یا ضعیف بودن آن، یا اختلال در آن، برای ملت یک خسارت و خسران بزرگ است.» از عمق تلاش دشمن برای مقابله با انتخابات باید به اهمیت و لزوم مشارکت عمومی در آن پی برد. چنانچه در تلاش است با همه زور و زر خود و همه پیاده نظام و قرارگاه فرماندهی کفر خود حضور مردم در انتخابات را کاهش دهد و در این مسیر از هر نوع سواستفاده تبلیغاتی استفاده می‌کند.
مقام معطم رهبری میفرماید: «ملت ما، باید امکان سوءاستفاده‌های تبلیغاتی را به دست دشمنان ندهد. دشمنان می‌خواهند ما در انتخابات شرکت نکنیم؛ دشمنان می‌خواهند که ما انتخاباتمان چشمگیر نباشد؛ دشمنان می‌خواهند چنین وانمود کنند که ملت، رغبتی به انتخابات و به کار‌های مربوط به مجلس ومسائل اساسی نظام ندارد. شما باید این را تخطئه کنید و باید شرکت کنید.»
و در جای دیگری عنوان می‌کنند: «حضور مردم ... باید به گونه‌ای باشد که مشت محکمی به سینه دشمنان کوبیده شود.»

از پایه‌های نظام تا تلاش برای برهم زدن آرامش و امنیت
انتخابات، بعنی اهمیت دادن به شعور سیاسی ملت و موجب تقویت پایه‌های مردمی نظام جمهوری اسلامی می‌شود و میدان را برای فعالیت سلیقه‌های جدید باز کرده و فرصت طرح دیدگاه‌های مختلف را فراهم می‌آورد. این امر به نوبه خود باعث می‌شود مردم به نظام سیاسی خودشان اعتماد کنند و آن را از خود بدانند و در مصائب و شدائد، پشتیبان آن باشند.
از طرفی هر انتخاباتی به تناسب موقعیت زمانی و چگونگی تحولات سیاسی و اجتماعی آن دوره، حائز اهمیت است. انتخابات دوازدهم مجلس هم با توجه به اوضاع بین‌المللی و منطقه‌ای، وضعیت و صف‌بندی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی داخلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

امور فرهنگی دانشگاه
 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر