شیوه نامه ها
1392/4/20 پنجشنبه

ضوابط تشكيل وصدور مجوز كانون

§         حداقل 3نفر از دانشجويان علاقمند به فعاليت فرهنگي كه حداقل 14واحد درسي گذرانده ودر دو سال گذشته حكم قطعي كميته انضباطي منجر به محروميت از تحصيل به مدت 1نيمسال يا بيشتر را نداشته باشند، مي توانند به عنوان هيئت موسس تقاضانامه خود را مبني برتشكيل كانون در يكي از زمينه هاي مندرج در آيين نامه (جهت اطلاع از آيين نامه به امور فرهنگي (پشت ساختمان شماره 1) مراجعه نماييد) به معاونت فرهنگي دانشگاه ارائه نمايند.

§          اساسنامه كانون واهداف تشكيل آن بايد به پيوست تقاضانامه ارائه گردد.

§         پس ازصدور مجوز كانون، هيئت موسس كانون بايد از طريق فراخوان عمومي ونصب اطلاعيه در سطح دانشگاه اقدام به عضوگيري رسمي نموده، ظرف حداكثر دو ماه پس از دريافت مجوز نسبت به برگزاري اولين مجمع عمومي با حضور نماينده مديريت فرهنگي دانشگاه، جهت تصويب اساسنامه و برگزاري انتخابات شوراي مركزي اقدام نمايند.

§         (در صورت عدم اقدام در مهلت مقرر، مجوز صادر شده فاقد اعتبار مي باشد.)

§         چنانچه در مهلت مقرر، تعداد اعضاي كانون به حد نصاب تشكيل كانون (15نفر)نرسد، مجوز فعاليت كانون ملغي خواهد شد.

(كليه مهلت ها و زمان هاي پيش بيني شده در اين آيين نامه ،ايام تعطيلات نوروز وتابستان را شامل نمي شود.)

توجه: دانشجويان گرامي مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر در اين باره به كتاب راهنماي دانشجويان دانشگاه پيام نور  مراجعه نماييد.

 


ضوابط تشكيل و فعاليت انجمن ها واتحاديه هاي علمي دانشجويي

 

§         براي تاسيس انجمن علمي دانشجويي، حداقل 5نفر از دانشجويان رشته ذيربط تقاضاي خودرا (فرم تاسيس انجمن علمي ) به معاون فرهنگي دانشگاه ارائه مي دهند. پس از موافقت شوراي فرهنگي جهت تاسيس انجمن نسبت به فراخوان ثبت نام داوطلبان شوراي مديريت و برگزاري انتخابات اقدام مي نمايد.

§         انتخابات در سطح دانشگاه وهمزمان در آبان ماه هرسال برگزار مي شود. معاونت فرهنگي زمان دقيق برگزاري انتخابات را اعلام مي كند.

§         فقط دانشجويان شاغل به تحصيل در رشته مورد نظر حق راي وحق داوطلب شدن را دارا مي باشند.

§         نخستين شوراي مديريت منتخب حداكثر ظرف مدت دوهفته پس از برگزاري انتخابات بايد اساسنامه انجمن راتدوين و به معاونت فرهنگي دانشگاه ارسال نمايد.

توجه:دانشجويان گرامي مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتردر اين باره به كتاب راهنماي دانشجويان دانشگاه پيام نور مراجعه نماييد.



نحوه درخواست وصدور مجوز فعاليت هاي فرهنگي ومراسم در دانشگاه

  • دانشجو ويا دبير انجمن ويا تشكل متقاضي جهت انجام فعاليت فرهنگي(سخنراني ،همايش ،نمايشگاه،جشن و...)مي بايست فرمهاي مربوطه را تكميل وبه همراه درخواست كتبي تحويل مديريت فرهنگي دانشگاه داده تا جهت صدور مجوز فعاليت مربوطه در شوراي فرهنگي دانشگاه مطرح گردد.
  • پس از صدور مجوز توسط شوراي فرهنگي ،دانشجوي مربوطه بايد جهت هماهنگي هاي فعاليت(رزرو سالن اجتماعات،اتاق نشريات و...) به مديريت فرهنگي دانشگاه مراجعه نمايد.


فرايند كلي عضويت دانشجويي  در بخش هاي مختلف واحد فرهنگي


1 رجوع دانشجو به امور  فرهنگي دانشگاه

2 -  با توجه به علاقمندي و توانمندي دانشجو ارجاع وي به قسمت مربوطه اعم از انجمن هاي علمي كانون ها ، تشكل هاي سياسي و يا نشريات.

3 - ارجاع دانشجو در بخش مربوطه به دبير انجمن علمي ، كانون و تشكل سياسي مربوطه و يا مدير مسوول نشريه مورد نظر.

4 - ثبت نام دانشجو از طريق دبير دانشجويي بخش مربوطه.

5 - اغاز فعاليت دانشجويي در قسمت مربوطه از طريق حضور فعال در جلسات انجمن علمي ، كانونها و ..

6 - تعامل موثر با انجمن علمي ، كانون و ... در برگزاري برنامه ها.